Criteriile de care se ţine seama în stabilirea tarifelor de contabilitate sunt:
- Competența şi cunostințele necasare a serviciului prestat.
- Nivelul de formare, instruire și experiență a persoanei participante la misiune.
- Timpul afectat (ore, zile).
- Riscurile și gradul de responsabilitate a misiunii.
Tarifele sunt orientative și se negociază în funcție de specificul activității firmei dvs. și al serviciilor pe care le oferim pentru firma dvs. Onorariul în contabilitate se stabilește după numărul de tranzacții și complexitatea activității.
Numărul de tranzacții este dat de numărul facturilor de intrare și iesire, numărul chitanțelor, numărul tranzacțiilor de pe extrasele de cont, case de marcat, etc.
Complexitatea activității este dată în primul rând de tipul de activitate: servicii, comerț, producție și mai apoi de aspectele legate de forma de impozitare, dacă este platitor de TVA, dacă deține angajați și câți, dacă există dinamică de personal, câte conturi bancare și dacă sunt conturi în valută, importuri, exporturi, intracomunitare, evidență stocuri, auto, credite, împrumuturi, cifră de afaceri.
Serviciile conexe, de salarizare, registrul comerțului se tarifează separat.
Tarife întocmire și certificare bilanț – se stabilesc în funcție de criteriile de mărime: microentități, entități mici și entități mijlocii.